hey reader . welcome to my blog . hope be enjoy reading

tiada siapa yang dicipta sempurna :)

                       it is im the perfect one ? xD


assalamualaikum reader . how are you today ? hope semuanye sihat . damn ! pyqa tak sehad . kena ulser dalam mulut, pedih gila . bibir dah macam bibir ''negro'' . (jangan gelakkan aku ). sekarang musim cuti sekolah , seriously bored gila , damn ! macam orang gila tahu tak tentu arah ? hurr'' tapi cuti sekolah ni lah boleh rehatkan minda korang . lagi budak-budak 'pmr' baru lepas . hihi . tapi jangan seronok sangat result akan menjemput mu . hewhew . kite continue dengan entry sebenar , comes let's go :D

adakah aku sempurna ? ask ur self first guys . please jangan jadi manusia paling hikpokrit ! tiada satu manusia pun dalam dunia ni yang diciptakan oleh ALLAH dengan sempurna . jangan nak sebok suruh orang lain cermin diri sendiri . sebab belum tentu kite ni betul . manusia tak lari dari buat silap . memang mulut orang kite tak boleh tutup , tapi mulut tempayan kite boleh tutup . so , its better we just be silently and just shut up :) biarkan mereka dengan telatah mereka yang digelar ''BUSYBODY'' . haaa . manusia memang selalu berhasat dengki , mereka tidak pernah puas dengan ape yang mereka ade . tapi kite boleh jadikan semua tu sebagai satu hikmah untuk kite maju kehadapan and jadi seorang yang lebih matang berhadapan dengan benda macam ni . jangan fikir bende ni semua adalah satu beban yang besar . take ur time and be patience guys :) believed me this just ur test to move on .

setiap kecantikan . ade kurangnye . setiap kekurangan ade kelebihanye . percaya tak ? setiap yang kite pandang indah itu ade kekurangan dimana-mana sudut . tetapi kekurangan yang kite pandang endah tak endah tu adalah lebih banyak kelebihan yang tersembunyi :) manusia yang sering mencari kesalahan atau keburukan orang , manusia tu tak pernah bahagia dan tak pernah bersyukur dengan ape yang dia ada . guys , jangan jadi manusia macam ni . sampai bebile hidup kau tak akan aman . biar kita pandang kekurangan itu dengan mata tajam yang beri kita satu kesedaran . dan kite pandang kelebihan itu dengan penuh makne supaya kita jadi seorang yang lebih ligat berfikir . jadi manusia biar cacat fizikal tapi jangan jadi orang yang cacat akal . korang faham-faham je lah ape yang aku maksudkan ni :)

perlu ke kita kutuk orang yang ade kekurangan ? jangan jadi manusia paling bodoh ! setiap kekurang ade kelebihanye . dekat atas tu aku dah cakap kan ? okay . ape yang kurang pade orang tu , cube kau cari kelebihan yang ade pade dia .  korang ade ? mesti tak ade kan . so tak perlu lah nak mengutuk orang tu . cube jadi orang yang matang berfikir . ALLAH jadikan dia mcm tu pasti ade hikmah disebalik kekurangan tu . mereka pun tak nak jadi macam tu , tapi mereka belajar untuk bersyukur dengan ape yang tuhan bagi . korang pernah bersyukur ? sebab korang tak bersyukur lah korang kutuk orang yang ade kekurangan . jadi jangan ingat anda itu sempurna 100% . look at ur self first . hanye itu yang aku nak cakap . (minta maaf kalau ayat ni ade yang kurang ajar sikit )

belajar untuk tanye diri sendiri dulu dan baru belajar untuk menilai orang lain . sebab menilai diri sendiri lebih bagus dari menilai orang lain . dengan kite menilai diri sendiri kita akan cube berubah bukan ? tapi kalau kite menilai orang lain dan mengutuk ape yang kita dapat ? kite dapat kebahagian ? munking ade sedikit perasaan puas hati sebab kita dah malukan dia bukan ? ah ! itu hanye sekejap saje tidak akan berkekalan . tapi perubahan yang kite buat tu mungkin akan jadi berkekalan :) jadi diri sendiri jangan jadi orang lain . yeahh . aku sentiasa ingat pesan ni dari orang yang dulu aku pernah sayang . :) sampai sekarang aku masih ingat dengan kate-kate dia . biarkan orang menilai diri kita . mengutuk kita . memalukan kita sebab ape yang dorang buat tu hanye mensia-siakan mase dorang je kalau kite buat tidak tahu . sebab ape yang dorang buat tu hanye akan majukan kite lebih kehadapan . believed me :) biarkan dorang dengan tindak tanduk yang menghabiskan air liur dorang tapi kita buat tak tahu . satu hari dorang akan diam . and mase tu lah kite boleh ketawa besar . (HAHHAHAHHAH) bodoh kan mereka sebab menghina kita ? sedangkan kite buat-buat tak ade perasaan ? its small matter beb ! mereka akan kelihatan bodoh dengan ape yang mereka buat .

, LOOK AT OURSELF IN A MIRROR :D kbyeee



suke ? like lah comel :)

0 comments: