hey reader . welcome to my blog . hope be enjoy reading

Move on for SPM

 Gagal hari ini tidak bermakne akan gagal seumur hidup


assalamualaikum reader . as usual you come entry this blog for reading not for judges me because i didnt write any detail about me or what im do it everyday or write and share my problem here . thanks you :)

On december 22 , semua calon PMR dihebohkan dengan result akan dikeluarkan . okay confirm semua dah cuak :O . status new feeds dekat facebook pun penuh sejaa dikatekan semua laman web lah twitter , blog and anything . itu normal lah kan , tapi dalam perasaan yang cuak pasti ade perasaan senang sebab ape yang ditunggu bakal ketahui . jika gagal pade hari ini tidak bermakne tahun akan datang kita akan gagal juga . sebelum seminggu result keluar aku tetapkan penderian aku macam ni . ape yang result aku tengok nanti itulah keputusan muktamad untuk percubaan kedua . and guys , kalau kite gagal hari ni tidak bermakne kita akan gagal pada hari akan datang . redha dan bersyukur dengan keputusan yang kita dapat .

cerita pasal result aku just dapat cukup-cukup makan kate orang . its okay , no hal lah . ape yang diusahakan itulah yang kita akan dapat . hendak seribu daya tak hendak seribu dalih . nak kate menyesal ade lah sedikit . tapi just redha dengan keputusan . sebab result itulah menunjukkan sejauh mane usaha kite . aku anggap itu cuma pengajaran , nevermind i will do the best for SPM in 2013 .
{Bahasa melayu-A , Mathematic-D , Science-C , Geografi-C , Sejarah-C , Agama-B , Kemahiran hidup-C , English-C .} alhamdulillah tak ade yang gagal . aku cuma harapkan semuanya lulus itu dah memandai . aku bersyukur sejaa lah ape yang dapat . mase cikgu umumkan siapa yang dapat result 8A dengan 7A . terasa sebak gila kot dorang berjaya walaupun ramai yang kate Pmr tak penting mane . tapi confirm mak ayah dorang banggakan . tahniah guys :')

aku dah nekad nak belajar and fokus naik form 4 ni nanti . cukuplah result ape yang aku dapat kali ni tak membanggakan mak ayah aku . mum dad i will do it the best for SPM . hanye aku sorang mak dan ayah aku harapkan sebab aku sorang sejaa yang sekolah . yang gagal tu korang jangan risaulah Spm ada lagi . start form 4 ni kite kena terus fokus . main-main itu dah tiada mase untuk kite lagi . SPM itu mase depan kite . menentukan kite kemana arah tuju kite nanti . menentukan ape yang kite akan jadi . berjaya kite berjaya lah hidup kita nanti . amin ~ try the best guys , work hard :)




suke ? like lah comel :)

0 comments: