hey reader . welcome to my blog . hope be enjoy reading

Kau sepak aku tendang , kau past aku golkan : D

     Anda perminat atau permain bola ?


Assalamualaikum reader . hope you all be fine since this school . happy , sad or lazy ? muhehehe . dah lame tak update blog oh , tak ada idea lol nak update entry . so terfikir nak update pasal bola . hewhew . hope you all enjoy and berfikiran positif sikit tentang bola ni . terima kaseh dengar hambo berceloteh . continue reading yuah . miahahahha : D

Kau sepak , aku tendang , kau past , aku goalkan . Jyeah semalam Negeri sembilan vs Kelantan . awesome game dia semalam . excited gila aku tengok bola semalam . taniah negeri sembilan menang 2-1 semalam . adat kalah menang dalam permainan bukan ? but aku pelik kenape ade permain negro dalam pasukan bola sepak Negeri dengan Kelantan . oh baru teringat  yang dah  ada undurkan diri dalam bidang bola sepak or maybe ade something pade mereka . korang sokong mane ? hamboo sokong dua-2 , sebab kelantan asal usul omak ngan ayah den . negeri sembilan tempat den tinggal . so seriously berat sebelah . mane yang menang aku hooray kan seja . hiwhiw

Cakap pasal bola sepak Kelantan . mesti korang tahukan ape yang jadi dulu ? yelah kerusi kena bakar bagai . okay its doesnt means all people from Kelantan is fault together with them . Korang janganlah nak salahkan semua yang asal dari Kelantan ., hanye segelintir masyarakat sejaa yang salah .. tak perlulah nak anjingkan negeri sane okay . memang aku terasa , memang aku marah orang anjingkan asal usul negeri hamboo . kalau korang mesti marahkan ? eh kau tak malu ke kau anjingkan negeri dalam malaysia ni ? kau dudk mane luar malaysia kaa ? fikir positif lah kawan . bercakap biar bertapis sikit . kau boleh nak cakap orang kelantan anjing tapi kau cakap pade mereka jangan kau kaitkan negerinya sekali yuah . marah ni ~

Orang sekarang bila tengok bola hanya tahu mengkritik itu ini . mereka penat lelah berkejaran dalam padang yang besar tu . dorang dah buat sehabis baik untuk perjuangkan nama negeri mereka . aku tahu ape dorang rase , bola sepak ni macam permainan lain juga . aku tahu betape penatnye bila kita nak tewaskan musuh kita . omyyyyyyy ! memang sedih bila kalah tapi adat permainan kan ? bila kite gagal hari ni tidak bermakne kita gagal pada hari akan datang . jangan kerana mulut badan binasa . cube lah korang pergi masuk main sane rasekan ape yang dorang rase berlari dalam satu padang yang besar tu ? dari situ baru korang akan sedar usaha dorang selama ni . so jangan kerana salah orang lain , orang lain juga kena tempiasnya okay .

Permainan bola sepak sekarang popular gila kan ? sampaikan aku pun excited tengok . hihi . yuah saya tahu anda peminat bole sepak . minat dengan main sangat lain . bila kite minat akan kita tengok bila kita main kita akan rase bebannye . bukan senang nak jadi seorang permain yang profesional . kite perlukan skill , perlukan imaginasi , perlu bertolak ansur and everthing yang boleh menyumbang kite ke arah kejayaan . kenape aku cakap perlukan imaginasi ? kalau korang seorang player tak kire lah bola sepak , bola baling or ape-2 game korang pasti imaginasikan macam mane nak jaringkan satu bola ke arah satu tiang gol . dari mane sudut kita nak jaringkan gol dan jadikan dia mata kejayaan kita . dari situ kita kan imaginasikan dari satu sudut ke satu sudut . jika kita pandai bermain dengan imaginasi dan skill alhamdulillah capailah kejayaan . bukan jadi seorang pengritik yang tahu mencari salah orang okay .

Bagaimana dengan minat ? minat ? kita akan rase aura dia sejaa . kalau tak tahu ape itu skill ape itu imaginasi balek goyang kaki kritik orang main okay . sesebuah game ni memang menarik . even kalah sekali pun kite akan berpuas hati . tapi bile minat ? kita hanye akan tahu bersorak . mengkritik pemain ,kritik pengadil dia . eh tak guna lah nak kritik itu ini kalau tak ade bakat dalam diri tuu . kalau korang ade bakat , aku show kan korang pergi lah masuk mane-2 kalau ade pertandingan . dari situ baru korang akan tahu dan rase nikmat main dengan minat . awesomeeeee gila tahu bila kite bermain dari kite minat ni . pergi depan tv tengok , rasa , hayati ape itu permainan . kbyeee :)
suke ? like lah comel :)

0 comments: