hey reader . welcome to my blog . hope be enjoy reading

Pergi Tak Kembali

THINK WHAT SHOULD I DO?

Assalammualaikum kepada pembaca blog saya ini dan salam sihat sejahtera semuanya saya ucapkan *Ceh macam nak bagi ceramah* Hehe . Kian lama ya saya tidak mengupdate blog yang telah lama saya tinggalkan ini kini saya kembali mengupdate semula kuikuikui. Guess what guys? Dah lama tak sign in blog hampir lupa email blog. Cuainya minah ni .tapi nasib baik dapat balik,ingatan  yang bagus ya saudari dan saudara sekalian :p . So ada kena la sikitkan dengan entry "Pergi Tak Kembali" . Hahahaha ;p

Hai semuanya sekarang ni kita tengah cuti sekolah kan, guess what ? Tahun depan saya bakal digelar "Pelajar SPM'' dan kepada bakal-bakal lain tu juga sudah tentunya tidak bersedia. Huh malas cakap la pasal ni,nanti kita ceirta hihi. Cuti sekolah ni macam biasa tiada aktiviti menarik just bulan 12 sajala ikut family pergi holiday dekat Kedah and Langkawi. Okay yang ni excited gila .Selama 16 tahun ae aku hidup ? hehe haa betul la tu tak pernah kot jejak kesana . Normally family kiteorang memang susah nak pergi jauh-jauh ni . So this years la dapat pergi sane tu yang excited gila babeng xD

Mesti korang yang rajin membaca entry aku ni dah tahu entry aku ni tak pernah nak pendek macam tuan dia kan ? muahahahaha . hey like seriously la,updates pendek-pendek takda best tau.Agaknya ada lagi ke nak baca ? Sebab dah lama kot tak update dulu tu boleh tahan la ramai juga yang mengunjungkan. Ni nak cerita sikit pasal exam tahun ni bukan tahun 2013 ye 2012 . hehe. exam macam biasa ada susah ada senang la kan kalau tak susah tu bukannya nama exam kan? Am i right? tapi Alhamdulliah berkat usaha dan belajar dapatla anugerah sikit dari pihak sekolah .baru tahun ni nampak gayanya aku kelihatan di pentas STAD haha. K poyo! Sekurang-kurangnya aku dah banggakan mak ayah aku walaupun exam biasa-biasa bukan SPM kan. Tapi tape la dapat tengok dorang tersenyum pun dah kira okay. Takda benda lain dapat balas jasa dorang hanya sekadar Belajar dan Belajar .'' Mak abah saya janji dan insya-allah tahun depan SPM saya akan banggakan mak dengan ayah dengan "8A's" dalam tangan.kalau dapat Alhamdulillah,kalau tidak nak buat macam mane kan'' :)

Start from next years , aku tak dapat nak aktifkan diri dalam bidang sukan. Sudah semestinya rindu nak main Handball.So aku kena fokus dekat pelajaran sajala sebab itu semua permintaan dari abah.Abah jugala yang banyak bagi semangat untuk aku terus belajar dan sekarang baru sedar belajar tu penting. Selalu dia cakap "Abah sayang Fika,sebab tu abah tegur. Abah nak fika berjaya dan banggakan mak. Bantu mak dah besar nanti.Sebab Fika sorang harapan mak'' Waktu dia cakap macam ni macam nak menitis sikitla air mata kan . hehe. Act ni ayah tiri aku bukan ayah kandung.Nevermind bagi aku, aku sayang dua-dua dan aku sayang semua family aku.So sekarang ni apa aku buat semua dipantau oleh ayah tiri aku. Apa yang aku tak boleh buat ''Baca novel,merayau,sukan and whatsoever'' . So i need to focus on my SPM next years . Sekian !


suke ? like lah comel :)

0 comments: